W karnawale Polacy sięgają głównie po mocne alkohole
Karnawał to czas zwiększonej sprzedaży alkoholi. W przypadku niektórych trunków wzrost ten może sięgnąć nawet 50 proc. W okresie tym Polacy chętniej sięgają po mocne alkohole, zwłaszcza po marki premium. Szczególną popularnością cieszą się wysokiej jakości wódki czyste oraz whisky. Polacy są też coraz bardziej skłonni do eksperymentów – chętnie sięgają po innowacyjne produkty, np. popularną w tegorocznym karnawale wódkę gazowaną.
Dla większości Polaków alkohol to wciąż nieodłączny element karnawałowej imprezy, zarówno w klubie, jak i na domówce. W okresie tym sprzedaż wódek wyraźnie rośnie. Na karnawałowe spotkania towarzyskie Polacy wybierają przede wszystkim mocne, wysokoprocentowe trunki. Służy temu atmosfera powszechnie panującej fiesty. Szczególną popularnością cieszą się wódki, zarówno czyste, jak i smakowe. Według Centrum Monitorowania Rynku generują one blisko 30 proc. obrotu spośród wszystkich alkoholi w sklepach małoformatowych. Polacy lubią też być jednak zaskakiwani.
– W tym roku ciekawostką karnawałową jest pojawienie się Stock Sparkling, czyli wódki gazowanej. Bardzo dużo osób sięgało po ten produkt z ciekawości, bo nie znało go wcześniej. Okazało się, że ta innowacyjna wódka znalazła sporo fanów, którzy ten alkohol polubili i często wracali do baru po ten produkt – mówi agencji informacyjnej Newseria Andrzej Płochocki, barman Stock Polska.
Polacy coraz chętniej sięgają także po whisky, która generuje ok. 3 proc obrotu. W karnawale Polacy chętnie piją whisky w postaci koktajlu – często wybierane są drinki typu sour – na bazie bourbona i na przykład soku pomarańczowego.
Zdaniem ekspertów Polacy coraz bardziej świadomie wybierają alkohol i chętniej sięgają po produkty wysokiej jakości.
– Nie szukamy już tylko zwykłej wódki, ale czegoś więcej. Alkohol ma nieść ze sobą pewien przekaz, jakąś historię. Bardzo dobrym przykładem jest pojawienie się na rynku bardzo fajnego produktu – wódki Amundsen, która została stworzona na cześć zdobycia bieguna południowego – mówi Andrzej Płochocki.
Polacy są też coraz bardziej skłonni do eksperymentów. Chętnie sięgają po nowe produkty, także te z wyższej półki cenowej, oraz nowatorskie połączenia smakowe. Wybór alkoholu uzależniony jest nie tylko od indywidualnych preferencji, lecz także od płci. Mężczyźni częściej decydują się na mocniejsze trunki, kobiety zazwyczaj preferują alkohole o mniejszej zawartości procentów i delikatniejszym smaku.
– Kobiety również bardzo często sięgają po drinki sour, które są słodko-kwaśne, orzeźwiające. To koktajl trafiający w gusta zarówno mężczyzn, jak i kobiet – mówi Andrzej Płochocki.
Zdaniem ekspertów wzrost sprzedaży alkoholu zaczyna się w Polsce już w grudniu, gdy Polacy kupują trunki na świąteczny stół i imprezę sylwestrową. Wtedy również chętniej niż w pozostałe miesiące roku sięgają po mocne alkohole z wyższej półki cenowej. W karnawale wyższa jest też sprzedaż win, w tym win musujących.
Może to Ci się spodoba
Mam więcej książek niż par butów
Tancerka nie kolekcjonuje butów. Twierdzi, że w domu ma więcej książek niż par obuwia. Chętnie też pozbywa się starych modeli, by zrobić miejsce na nowe. Jedyną rzeczą, której nie jest w stanie wyrzucić z garderoby,
Ogrodzenie panelowe jako wizytówka domu – jak dobrać styl do architektury budynku?
Ogrodzenie to nie tylko granica działki, ale przede wszystkim pierwszy element, który przyciąga wzrok i buduje wrażenie o całej posesji. To swoista wizytówka domu – świadcząca o estetyce, stylu i
Kurtki bomberki to absolutny hit tego sezonu
Sięgające do talii, bez kołnierza i wykończone ściągaczami modele niczym z amerykańskich uniwersytetów są nie tylko uzupełnieniem swobodnych stylizacji, lecz także coraz częściej wkraczają na salony. Bomberki z połyskliwych tkanin, haftowane, zdobione kamieniami to

0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!