Makijaż i strój kluczowe podczas rozmowy kwalifikacyjnej

Z badań Undercover Recruiter wynika, że 33 proc. pracodawców już w przeciągu pierwszych 90 sekund rozmowy kwalifikacyjnej wie, czy zatrudni danego kandydata. Na ich decyzję ogromny wpływ ma wizerunek potencjalnego pracownika, czyli strój, makijaż i komunikacja niewerbalna. Warto więc zarówno w stroju, jak i makijażu postawić na minimalizm. 

Zdaniem Mai Sablewskiej nie ma uniwersalnego dress code’u na rozmowy kwalifikacyjne, a ubiór powinien być dostosowany do stanowiska – w branżach kreatywnych mile widziane będą oryginalne stylizacje, w pozostałych przypadkach lepiej postawić jednak na klasyczną elegancję. Strój nie powinien być jednak całkowicie formalny, kandydat pozbawia się bowiem wówczas autentyczności.

Jeżeli idziemy na rozmowę o pracę do Sephory, do szkolnego sklepiku lub do biblioteki, to w każdym z tych miejsc odpowiednie są zupełnie inne outfity. Jeżeli na rozmowę o pracę do Sephory pójdziemy w garsonce, tak to, jakbyśmy poszli na rozmowę o pracę do banku, dlatego tej pracy prawdopodobnie nie dostaniemy, bo pozbędziemy się swoich fajnych cech. Ubiór trzeba połączyć ze swoją osobowością – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Maja Sablewska.

Zdaniem stylistki kluczem do sukcesu jest minimalizm, zwłaszcza w kwestii biżuterii i dodatków – tych powinno być jak najmniej. Dobrym pomysłem będzie także ograniczenie się do maksymalnie trzech kolorów i odpowiednie ich zestawienie. Ona sama ma kilka trików, które zawsze świetnie się sprawdzają.

Warto założyć jaśniejszą rzecz jako bazę do ubrania, np. białą koszulę, i do tego ciemniejszą marynarkę. Kolejna rzecz bardzo dobra to ciemniejszy dół i jaśniejsza góra. Zawsze, nawet jeśli jesteśmy trochę zmęczeni, to jaśniejsza góra odbija światło od naszej twarzy, a tym samym wyglądamy na mniej zmęczonych – mówi Maja Sablewska.

Makijaż na tę okazję powinien być subtelny i stonowany i powinien stanowić jedynie uzupełnienie stroju. Najlepiej sprawdzi się makijaż biznesowy stworzony przez angielskich ekspertów. Podzielili oni twarz kobiety na dwa trójkąty: osobisty i menadżerski. W makijażu biznesowym istotne znaczenie ma trójkąt menadżerski, rozciągający się od czubka nosa do zewnętrznych kącików oczu. Centralnym punktem makijażu są oczy – podkreślone jasnym cieniem z mocno wytuszowanymi rzęsami. Usta powinny być jedynie muśnięte pomadką w delikatnych odcieniach beżu lub brzoskwini.

Mocno podkreślone oczy sprawią, że złapiemy kontakt wzrokowy z potencjalnym rozmówcą i dzięki temu poprowadzimy prawidłowo rozmowę. Natomiast w momencie, kiedy podkreślimy usta, to podkreślimy tzw. trójkąt osobisty zarezerwowany dla makijażu koktajlowego, stosowanego po godzinie siedemnastej – mówi Sergiusz Osmański, dyrektor artystyczny Sephora.

Wykonanie takiego makijażu może nastręczać trudności, dlatego marka Sephora zdecydowała się na nowy projekt edukacyjny „Przygotuj się do rekrutacji”. Jest to cykl warsztatów organizowanych w Akademii Leona Koźmińskiego, podczas których uczestnicy poznają tajniki makijażu biznesowego krok po kroku i nauczą się go samodzielnie wykonywać. Podczas spotkań eksperci doradzą także, jak wykreować swój wizerunek za pomocą stroju.

Osoby zainteresowane mają możliwość zrobienia zdjęcia w tym profesjonalnym makijażu, a następnie przechodzą do etapu zadawania pytań naszym rekruterom, którzy chętnie odpowiedzą na pytania dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej i podpowiedzą, co jest pod czas niej istotne – mówi Magdalena Rusiecka, dyrektor ds. zasobów ludzkich w Sephora.

Warsztaty „Przygotuj się do rekrutacji” to część projektu Sephora University. Jeszcze do niedawna ten program szkoleniowy skierowany był wyłącznie do pracowników perfumerii Sephora, teraz po raz pierwszy dedykowany jest także klientom marki.

Previous Polskim projektantom trudno się przebić na rynku
Next Zosia Zborowska jest moją bratnią duszą

Może to Ci się spodoba

Zdrowie i Uroda 0 Comments

Monitorowanie codziennej aktywności fizycznej i snu pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów i zadbać o jakość snu

Świadomość tego, ile się ruszamy, stanowi znakomitą motywację do zwiększenia dawki codziennej aktywności fizycznej, z kolei znajomość własnych nawyków pomoże wpłynąć na ich poprawę. Dobrym zwyczajem powinno być pokonywanie codziennie 10

Zdrowie i Uroda 0 Comments

Coraz większe zastosowanie w medycynie estetycznej fototerapii światłem LED

Terapia światłem LED poprawia jakość skóry i wspomaga działanie innych popularnych zabiegów takich jak mezoterapia, osocze bogatopłytkowe czy laser frakcyjny. Poprzez umiejętne połączenie trzech długości fal i odpowiedniego czasu naświetlania można zlikwidować

Zdrowie i Uroda 0 Comments

Ograniczenie dostępu do pigułki po może zwiększyć liczbę nielegalnych aborcji

Resort zdrowia zamierza wprowadzić prawo ograniczające dostęp do antykoncepcji awaryjnej. Swoją postawę motywuje nadużywaniem pigułki po przez Polki oraz jej szkodliwością dla zdrowia kobiet. Zwolennicy liberalizacji dostępu do antykoncepcji domagają się podania źródeł

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź