Czy zbyt długie siedzenie powoli nas zabija?

Czy zbyt długie siedzenie powoli nas zabija?

Amerykanie spędzają dziś więcej czasu siedząc niż kiedykolwiek wcześniej. Zdecydowana większość z nas pracuje w biurach, siedząc przy biurkach, z wzrokiem na komputer, rzadko wstając, by zrobić sobie przerwę, nie mówiąc już o zaangażowaniu się w rygorystyczną aktywność fizyczną. Kiedy wychodzimy z biura, to tylko po to by wrócić do pozycji siedzącej ponownie na kanapie lub przy stole obiadowym.

Przeciętny Amerykanin spędza 9,3 godziny dziennie na siedząco. To więcej czasu niż my spędzamy na innych zajęciach, włącznie ze snem. Lekarze od dawna wiedzą, że brak aktywności fizycznej jest przyczyną wielu problemów zdrowotnych, w tym zwiększonego ryzyka zachorowania na cukrzycę, choroby serca i otyłość. Ale teraz niektórzy posuwają się tak daleko, że nazywają to siedzenie epidemią naszego pokolenia – równą temu, co palenie papierosów było dziesięć czy dwadzieścia lat temu.

Lekarze zgadzają się, że powinniśmy spędzać mniej czasu na siedzeniu, a znacznie więcej na ruchu. W ostatnich latach nowe innowacje, takie jak biurka stojące, zyskały na popularności, i to nie bez powodu. Już po godzinie siedzenia produkcja enzymów spalających tłuszcz spada w naszym organizmie nawet o 90%. Siedzenie przez dłuższy czas spowalnia nasz metabolizm, obniżając poziom dobrego cholesterolu we krwi.

Co więcej, lekarze zaczynają się teraz zgadzać, że czas spędzony na siedzeniu faktycznie odpada na korzyść ćwiczeń. Pomyślcie o tym w ten sposób: kiedy ćwiczysz, twoje ciało spala tłuszcz i buduje mięśnie. Mięśnie spalają więcej kalorii nawet podczas odpoczynku, ponieważ komórki twojego ciała wchłaniają się w nawyk funkcjonowania w sposób, który wspiera twój podwyższony poziom aktywności fizycznej.

Kiedy nie ćwiczysz, jest wręcz przeciwnie. Twoje komórki nabierają nawyku zachowywania się w sposób wspierający siedzący tryb życia, przez co coraz trudniej jest wysiadać z kanapy i ruszać się. Krótko mówiąc, wysiłek fizyczny rodzi więcej wysiłku fizycznego. Siedząc, można wyhodować więcej siedzenia.

Więc co  mamy robić w dzisiejszym, silnie połączonym, cyfrowym świecie? Nie możemy wstać i odejść z pracy w biurze lub po prostu odmówić udziału, gdy szef zwołuje długie spotkanie w sali konferencyjnej. Ale lekarze mówią, że możemy wprowadzać małe zmiany, które mają dramatyczny wpływ na nasze zdrowie. To tak jak proste prawo fizyki: obiekt w ruchu ma tendencję do pozostawania w ruchu.

Jeśli jesteś ambitny i pracujesz w środowisku, w którym byłoby to wskazane, możesz spróbować przełączyć się na biurko stojące lub wymienić piłkę do ćwiczeń na krzesło. Zbyt duża zmiana? Spróbuj stanąć na nogi za każdym razem, gdy zadzwoni telefon, a każdą rozmowę odbierzesz na stojąco. Ustaw alarm telefoniczny na godzinę, a następnie wstawaj na trzy do pięciu minut spaceru.

Lekarze mówią, że jedyną rzeczą, która uratuje nas przed tą epidemią jest zmiana tego, co uważane jest za „normalne”. Dzisiejsi nastolatkowie palą papierosy w mniejszej ilości niż kiedykolwiek wcześniej. Być może, jeśli będziemy wspólnie pracować nad zmianą „paradygmatu siedzenia”, za dziesięć lat również będziemy siedzieć mniej niż kiedykolwiek wcześniej!

Więcej do przeczytania na https://coworkings.pl/

Previous Objawy uzależnienia od hazardu, przyczyny i skutki
Next Jakie są rodzaje protez dentystycznych?

Może to Ci się spodoba

Zdrowie i Uroda 0 Comments

Pracuję, mam dzieci, podróżuję, więc nie mogłabym chodzić z siniakami i bandażami po operacji plastycznej

Aktorka jest wielką fanką naturalnych metod pielęgnacji urody. Lubi zwłaszcza masaże twarzy, które nie tylko relaksują, lecz także dbają o stan skóry. Gwiazda nie przepada natomiast za zabiegami medycyny estetycznej. Uważa, że są

Zdrowie i Uroda 0 Comments

Przełom w leczeniu szpiczaka

Mamy do czynienia z przełomem w leczeniu szpiczaka plazmocytowego – podkreśla hematolog prof. Mohamed Mohty. Stosowanie innowacyjnego przeciwciała monoklonalnego daje bardzo dobre wyniki w terapii, zwłaszcza nawrotowej i opornej na leczenie postaci choroby. Lek

Zdrowie i Uroda 0 Comments

Nowoczesne metody redukowania tkanki tłuszczowej pozwalają stracić nawet 10 cm w obwodzie talii

Najnowsze metody modelowania sylwetki pozwalają redukować nawet głęboko położoną tkankę tłuszczową. Podczas zabiegów wykorzystywane jest pole prądu wysokiej częstotliwości, które prowadzi do podgrzania i likwidacji komórek tłuszczowych. Po serii obejmującej około

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź