Black Friday 2019 – co to jest i kiedy będzie?

Black Friday 2019 – co to jest i kiedy będzie?

Black Friday to dzień, w którym można kupując zaoszczędzić sporo pieniędzy i znaleźć w bardzo atrakcyjnych cenach prezenty świąteczne. W Stanach Zjednoczonych od lat tego dnia konsumenci wydają łącznie miliardy dolarów. W Polsce od niedawna również mamy do czynienia z tą tradycją.

Black Friday – najważniejszy handlowy dzień roku

W USA ten dzień stał się już dawno najważniejszym w całym roku w dziedzinie handlu i usług. To także data, od której de facto zaczynają się zakupy świąteczne, a Amerykanie na dobre zaczynają odczuwać atmosferę świąt. W Polsce już także mnóstwo sklepów i sieci handlowych przedstawia swoje oferty promocji na ten jeden szczególny dzień w roku lub cały „Czarny Tydzień”.

Kiedy jest Black Friday 2019?

Black Friday 2019 wypada 29 listopada. Wynika to z amerykańskiego kalendarza świąt. Jest to bowiem zawsze piątek przypadający po Święcie Dziękczynienia, które Amerykanie obchodzą zgodnie z tradycją w czwarty czwartek listopada. Dla nich zwykle „Czarny Piątek” jest częścią długiego weekendu, a zatem wiele osób ma tego dnia wolne, które może poświęcić na wizyty w sklepach. Te są zaś wówczas otwierane bardzo wcześnie rano i zamykane późno, nawet o północy, oferując najlepsze obniżki cen. Ludzie polujący na okazje nierzadko oczekują na otwarcie sklepów całymi godzinami, nawet spędzając przed nimi noce.

Dziś już na całym świecie tego dnia obserwuje się znaczący skok obrotów firm handlowych i usługowych w porównaniu ze zwykłym piątkiem. Podobnie będzie także w Czarny Piątek 2019.

Skąd wzięła się nazwa Black Friday?

Skąd wziął się Black Friday (Czarny Piątek)? Ta nazwa bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń z 24 września 1869 roku, gdy w wyniku spekulacji na rynku złota cena tego surowca skoczyła do niespotykanego wcześniej poziomu. W odpowiedzi amerykański rząd podjął rynkową interwencję skupując złoto, co błyskawicznie obniżyło jego cenę. Ale jest i prostsze wytłumaczenie, dotyczące bezpośrednio sytuacji sklepów oferujących tego dnia swoje towary w promocjach. Dzięki atrakcyjnym ofertom cenowym rośnie sprzedaż produktów, a tradycyjnie w księgowości zyski zapisuje się kolorem czarnym, podczas gdy straty czerwonym. Black Friday 2019 to więc okazja również dla sieci handlowych, by zmienić swoją sytuację z „czerwonej” (straty) na „czarną” (zyski).

Najprawdopodobniej nazwy tej po raz pierwszy użyła w 1951 roku amerykańska gazeta „Factory Management and Maintenance”, która opisywała wówczas problem nadmiernej liczby zwolnień lekarskich branych przez Amerykanów na dzień przypadający po Święcie Dziękczynienia, by mieć więcej dni wolnego.

Black Friday dla gospodarki

Czarny Piątek 2019 to dobra okazja, by w atrakcyjnych cenach znaleźć towary, które zwykle kosztują więcej. Do najpopularniejszych produktów kupowanych tego dnia należą ubrania, gadżety elektroniczne czy kosmetyki. Nic dziwnego, że ludzie korzystają z promocji, chcąc kupić je taniej. Ale Black Friday to dzień ważny nie tylko dla poszczególnych konsumentów. Taki skokowy wzrost obrotów sklepów w ciągu jednego dnia ma bowiem bardzo realny wpływ na gospodarkę, zwłaszcza taką, której wzrost tak mocno opiera się o konsumpcję, jak polska.

W 2019 roku ten szczególny i dla kupujących, i dla polskiej gospodarki dzień przypadnie 29 listopada.

Kody rabatowe z okazji Black Friday znajdziesz na stronie KUPLIO.pl

Previous Rodzaje implantów zębowych
Next O kosmetykach mineralnych

Może to Ci się spodoba

Moda i Styl 0 Comments

Polska projektantka Dorota Goldpoint podbija Paryż

To milowy krok w mojej twórczości, ponieważ to mój pierwszy pokaz za granicą – mówi Dorota Goldpoint, która właśnie zadebiutowała w Paryżu. Jej wieczorowa kolekcja na sezon jesień–zima 2017 została zaprezentowana w czasie

Moda i Styl 0 Comments

Jaskrawe kolory, duże dekolty i mocny makijaż podczas rozmowy kwalifikacyjnej mogą przekreślić szanse na pracę

Mowa ciała oraz strój i makijaż to pierwsze, na co zwraca uwagę pracodawca podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Nieodpowiedni strój może więc zniweczyć szanse kandydata już na samym początku. Dobrego wrażenia nie zrobią zwłaszcza stylizacje

Moda i Styl 0 Comments

Doświadczenie w roli terapeutki pomaga mi w pracy projektantki mody

Pasję, jaką jest projektowanie mody, Dorota Goldpoint zaczęła realizować późno. Twierdzi jednak, że wcześniejsze doświadczenie terapeutki pomaga jej w nowej działalności. Ułatwia nawiązanie kontaktu z klientkami oraz poznanie ich potrzeb. W ciągu kilku ostatnich

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź